Je bent toch geen schaatser?

Apeldoorn, 18 oktober 2008, Rebecca.

Is het een ziekte, een afwijking of geen van beide? Afgunstwekkend is het in ieder geval. Ik heb het over mensen die het nodig vinden tijdens het fietsen of lopen één hand op hun rug te houden.
Zelf fiets ik met twee handen aan het stuur, zoals mama mij geleerd heeft. Wanneer ik loop, hangen mijn handen langs mijn lichaam of stop ik ze in mijn zakken. Dat tweede komt voornamelijk voor in tijden van winter.
Met een hand op de rug fietsen of lopen is niet alleen onnodig, het ziet er ook nog eens onnozel uit. Zouden deze mensen werkelijk denken dat ze er beter uitzien met een hand op hun rug? Denken ze dat hun lichaam beter naar voren komt? Hebben ze het waanidee dat hun tempo hoger ligt door zich op deze manier voort te bewegen?
Natuurlijk kan ik mensen met deze denkwijze aanspreken en de grote “Waarom”-vraag stellen, maar wie zegt dat het niet aanstekelijk is?

Geen opmerkingen: