Weet je wat irritant is? Reizen met het Openbaar Vervoer!

Helmond, 29 oktober 2008, Ferenc

Ik heb me al moeten haasten om op tijd op het station te zijn. Het is vier minuten over acht, nog vroeg dus. Gelukkig, ik heb het gehaald, want de trein zou om vijf minuten over acht gaan. ik loop het perron op. In de verste verte is nog geen trein te bekennen. Inmiddels is het al een paar minuten later. Ding-dong; ''Dames en heren, de stoptrein naar Eindhoven...Eindhoven Beukenlaan...Best...Boxtel...Oisterwijk...Tilburg en Tilburg West van acht uur vijf vertrekt over enkele minuten”. Lekker standaard bandje, maar daar erger ik me nog niet zo erg aan. Ik kijk op mijn horloge. De vergadering kan ik nog halen, maar dan moet die trein wel écht nu komen. Ding-dong; ''Dames en heren, de stoptrein naar Eindhoven...Eindhoven Beukenlaan...Best...Boxtel...Oisterwijk...Tilburg en Tilburg West van acht uur vijf vertrekt over ongeveer twintig minuten. Shit! Nu kom ik te laat voor de vergadering. Toch maar wachten want, wat kun je anders doen? Uiteindelijk komt de trein van 8:05, maar wel met een vertraging van 25 minuten. Snel naar een deur, zodat ik kan zitten. WAT?! Helemaal vol?! Dat kan niet. Meneer de conducteur? Rijdt de rest van de treinen wel? Conducteur: ''Haha ja die rijden wel ja.'' Nou dat heb ik geweten ook. Er was een locomotief ontspoort in Venlo, waardoor er geen intercity's konden rijden. De volgende trein had dus ook weer vertraging en zat weer helemaal stampvol. De NS had er volgens mij niet op gerekend dat er veel mensen uit het zuiden naar de rest van het land moesten. Ben uiteindelijk toch maar met het AV gegaan. Voor de mensen die niet weten wat AV is: Auto Vervoer. Dat is tenminste betrouwbaar. En als je dan wat laat bent, dan rijd je toch gewoon wat harder?

2 opmerkingen:

B. zei

Ja, ja, dus daarom wil je poen voor je verjaardag: kun je sparen voor die bon waar je onvermijdelijk tegenaan gaat lopen zo... ;-)))) X

N21 zei

Dat klopt ja omdat de treinen niet rijden moet ik én bezine betalen én misschien wel een bekeuring betalen.

Ferenc