Klotewereld

Haarlem, 18 oktober 2008, Fanny

Als er een prullenbak is omgevallen en ik zeker wist dat er iemand kwam met een bezem om al het afval op te ruimen, zou er misschien nog wel een hersencel in mijn hoofd zijn die ook denkt: Mijn klokhuis kan daar wel bij, toch? Maar elke dag opnieuw, collectief rotzooi op straat gooien, dat is niet normaal meer. Dan is er iets goed mis met je.


Maar dat is mijn maatschappelijke irritatie niet. Mijn maatschappelijke irritatie gaat over de instelling: we leven toch al in een klote wereld Als je dat vindt dan hou je dat lekker voor jezelf of je schrijft er een boek over. Met gedrag waardoor men bij voorbaat al een blokje om loopt om niet langs de aso, wannebe gangster en andere schepsels te hoeven lopen help je immers niemand.
Get a life! Wat is er in godsnaam moeilijk aan om je aan te passen aan mensen om je heen. Ik vraag me serieus wel eens af wat er in mensen omgaat die niks anders doen dan belastinggeld verbruiken. Misschien weten ze gewoon niet beter. Mijn tip: ga werken, zodat je een opleiding kan betalen en daadwerkelijk iets kan doen waar de maatschappij iets aan heeft. Zijn we ook meteen af van nozems als Rita Verdonk en Geert Wilders.

Geen opmerkingen: