Charlotte's Nacht uit

Etten-Leur, 10 november 2008, Charlotte

Ik ga niet vaak uit in Breda, maar als ik ga wil ik niet tussen de 15-jarigen staan in de
Suykerkist( het café waar veel jongeren uit Etten-Leur komen). Het gaat niet perse om het feit dat ze 15 zijn, nee het zijn de opgeknoopte tieten en het overdreven ‘aangeschoten’ gedrag om 16 te lijken. Ook rijen ze tegen jongens op en doen ze alles voor een drankje.

Wat doen wij dan? Wij zoeken cafés op waar je 18 moet zijn. Die avond was dat
Showtime. Wij proberen ook binnen te komen, maar opgeknoopte tieten horen daar niet bij. Het is me nog niet gebeurd dat ik niet binnen kwam of dat er naar mijn id-kaart werd gevraagd. De drank in Showtime was nogal duur. Ik betaalde 5 euro voor een bacardi razz puur terwijl het elders 3 euro kost. Voor 2 uur zijn we nog snel de Drie Gezusters binnen gewandeld. Daar moet je ook 18 zijn, maar niemand die daar op let. Ze hebben daar geen gaderobe dus we moesten onze jassen onbewaakt neerleggen.De gemiddelde leeftijd daar lag rond de 25 en wij zijn 17/18. Wij zijn voor hen ook de `jonkies’, maar wij gedragen ons vanzelfsprekend anders dan de 15-jarigen. Aan het einde van de avond moesten we de jassen halen, maar je kunt al raden wat er was gebeurd. De jassen van 2 vriendinnen waren weg. We hebben tot half 4 voor het café gewacht op de gevonden jassen, maar ze hielden de deur gesloten.

Als je dan zover weer nuchter bent en je in de uitbus stapt met al brakende 15-jarigen is dat het ergelijke dieptepunt van de avond. Op dat moment te moe om er wat van te zeggen, duik ik thuis onder de wol en denk er niet meer aan.
Nou, Slaap lekker!

Documentaire Seks Sells

Geen opmerkingen: