Fileloper


Enkele meelopers in de file.

Cuijk, 5 november 2008, Bas

Degene die dit leest zal wellicht denken: 'Wat is in godsnaam een fileloper?!', nou, niks dus. Een fileloper is een combinatie van mijn twee grootste ergernissen, files en meelopers.

Onder meelopers versta ik mensen die achter iemand aanlopen en iemand na-apen waar ze tegen opkijken. Vooral jongens en meisjes die net in de puberteit zijn hebben hier last van , omdat ze (volgens mij) zich onzeker voelen en daarom maar stoer doen in groepsverband. Ik vind meelopers irritant omdat ze een misplaatste arrogantie over zich hebben.

Daarnaast zijn rijen zich nauwelijks voortbewegende auto's voor mij een bron van irritatie. En dan te bedenken dat er in plaats van minder alleen maar meer auto's bijkomen in Nederland en dat de files dus nog langer worden. Tergend zijn dan de oorzaken waarom een file ontstaat, zoals wegwerkzaamheden en ongelukken. Bij ongelukken moet de weg sneller vrij zijn en wegwerkzaamheden zouden ook buiten spitsuren kunnen, waarmee files voorkomen worden.

Goed beschouwd zijn meelopers eigenlijk gewoon een metafoor van een lange file, kilometers 'verkeer' wat zich langzaam in een en dezelfde richting begeeft.

Geen opmerkingen: